IT obuka – Upravljanje životnim ciklusom informacionog sistema
U saradnji sa partnerom u inostranstvu organizovana je dvodnevna obuka Upravljanje životnim ciklusom informacionog sistema primenom ISO 20000-1 standarda
Rastući zahtevi korisnika, globalizacija, isporuka vrhunskih usluga i proizvoda osnovne su osobine sadašnjeg poslovanja, a ispunjavanje definisanih uslova bez sumnje razdvaja uspeh od neuspeha i formira konkurentsku prednost. Današnje organizacije se u značajnoj meri oslanjaju na informacione tehnologije (IT) u sprovođenju korporativnih odluka i dostizanju strateških ciljeva, uz kontinuirano održavanje svakodnevnih aktivnosti. Ovakva međuzavisnost zahteva smanjenje troškova, upravljanje rizikom i unapređenje tehnološke efikasnosti tj. efikasnosti zaposlenih.
Interakcija sa korisnicima i razumevanje ponašanja infomacionog sistema kroz njegov životni ciklus je ključ održivosti svake kompanije koja poseduje ozbiljnu IT infrastrukturu. Operativni rizici vezani za informacioni sistem predstavljaju najznačajniji prediktivni segment budućeg poslovanja kompanije. Jedan od alata za adekvatno sistematično upravljanje životnim ciklusom informacionog sistema je ISO 20000-1 sa implementiranim procesima upravljanja.
Primena PDCA modela koji obuhvata pojedine procese koje implicira ISO 20000-1 omogućava da se pored operativnih aktivnosti vezanih za rad informacionog sistema u značajnoj meri napravi predikcija ponašanja informacionog sistema i kroz njegovu zrelost omogući procena rizika i njegovo ponašanje u budućnosti.
Tokom 2-dnevnog treninga polaznici su se upoznali sa modelom upravljanja informacionim sistemom koji donosi standard ISO 20000-1, načinom upravljanja životnim ciklusom informacionog sistema i procenom njegove zrelosti.
Trening je obuhvatio sve procese upravljanja kroz:
- Upravljanje nivoom usluge/operacija informacionog sistema
- Upravljanje servisnim katalogom vezanim tehničke servise infromacionog sistema
- Uspostavljanje mehanizma upravljanja konfiguracijama kao dinamičkog modela
- Upravljanje interakcijom sa korisnicima i procesima koji utiču na servise i konfiguracije: Upravljanje servisnim zahtevima, upravljanje incidentima, upravljanje problemima, upravljanje promenama, upravljanje projektima.
- Integracija sa procesima vezanim za rizike i sigurnost kroz upravljanje kapacitetim , raspoloživosti i kontinuitetom servisa.
- Integraciju sistema sa drugim sistemima upravljanja kao što su ITIL, eTOM, MOF, ISO 27001 i ISO 22301.