Reinženjering

REINŽENJERING POSLOVNIH PROCESA (BPR)

Savremeno društvo, brze promene, velika fluktuacija zaposlenih dovode do toga da nam se procesi unutar firme narušavaju, da nemamo vremena da analiziramo rezultate poslovanja, već užurbano jurimo ka novcu i novoj zaradi i ne primećujemo kolika rasipanja imamo i šta nam prouzrokuje velike troškove.

Rešenje je u reinženjeringu poslovnih procesa (BPR – business process reengineering).

Reinženjering predstavlja redizajn poslovnih procesa u cilju:

  1. Uređenja i poboljšanja realizacije procesa i aktivnosti;
  2. Smanjivanja troškova i vremena realizacije proizvoda i/ili usluga eliminišući neproduktivne aktivnosti;
  3. Jasnog definisanja odgovornosti i ovlašćenja za svako radno mesto i samim tim smanjuje se potreba za nepotrebnim upravljačkim slojevima. Na taj način ubrzavaju se tokovi informacija i eliminišu se greške;
  4. Poboljšanja kvaliteta rada, finalnog proizvoda i/ili usluge uspostavljanjem jasnog vlasništva nad procesima. Radnici dobijaju odgovornost za svoje rezultat i imaju mogućnost da mere svoje performanse na osnovu analiza podataka;

Koncept reinženjeringa poslovnih procesa (BPR) je preispitivanje i unapređenje postojećih poslovnih procesa. Važno je da znate da  preuređivanje poslovnih procesa nije bez nedostataka. Na osnovu iskustva, možemo reći da je najčešći negativan efekat smanjeni moral zaposlenih i odbojnost ka promenama.

Zato je bitno da se svi zaposleni uključe u reinženjering procesa i da shvate da su deo TIMA.

KAKO DA SPROVEDETE REINŽENJERING PROCESA

Reinženjering

Reinženjering

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Reinženjering procesa je uspešan ako smo postigli sledeće:

  1. Procesi firme su uređeni, svako zna šta i kako radi. Postoji individualna odgovornost, a ne kolektivna;
  2. Svest zaposlenih je na visokom nivou po pitanju praćenja i merenja rezultata rada, otvoreno govore o problemima i nedostacima u radu, ne kriju škart i neusaglašene proizvode, teže da unaprede svoj proces;
  3. Postoji realna želja kod zaposlenih da se pojednostavi način rada objektivnom procenom svih aktivnosti i zadataka, kroz eliminaciju svega što dodaju manju vrednost i veću složenost realizacije aktivnosti. Menadžment čuje njihove ideje za unapređenje;
  4. Interna komunikacija se realizuje bez problema;
  5. Zahtevi kupaca se realizuju u roku, nema kašnjenja, reklamacije su svedene na minimum;
  6. Ulazna, procesna i završna kontrola se sprovodi u skladu sa planovima kontrolisanja u cilju otklanjanja nedostatka, pre nego što finalni proizvodi i/ili usluge napuste dvorište organizacije;
  7. Troškovi realizacije procesa su umanjeni. Samim tim organizacija postaje konkurentnija na tržištu;
  8. Izveštavanje o rezultatima rada je svakodnevno, sprovode se analize realizacije procesa, prate se i mere performanse i preduzimaju se mere za unapređenje;
  9. Svaki zaposleni vodi računa o svom radnom okruženju;
  10. Postali ste dobar tim, gde svako ima važnu ulogu u ostvarenju profita organizacije !!!

    Etiam magna arcu, ullamcorper ut pulvinar et, ornare sit amet ligula. Aliquam vitae bibendum lorem. Cras id dui lectus. Pellentesque nec felis tristique urna lacinia sollicitudin ac ac ex. Maecenas mattis faucibus condimentum. Curabitur imperdiet felis at est posuere bibendum. Sed quis nulla tellus.

    ADDRESS

    63739 street lorem ipsum City, Country

    PHONE

    +12 (0) 345 678 9

    EMAIL

    info@company.com