Iako Vam se sada čini da jedan standard ne može biti toliko moćan, varate se, svaka implementacija omogućava brži i bezbedniji napredak, jer je u svakoj organizaciji sve povezano poput lanca, i kada jedna karika pukne pravi se zastoj u čitavom nizu. Mi smo tu da taj lanac očvrsnemo i da obezbedimo kontinuitet i napredak u poslovanju Vaše organizacije.
Cena uvođenja ISO 45001 i finansijska ulaganja?
Za razliku od ISO 9001 standarda, čija implementacija ne zahteva nikakva finansijska ulaganja u infrastrukturu ili resurse organizacije (poslovne ili proizvodne prostorije, zaposlene, opremu i sl.), uvođenje ISO 45001 standarda ipak zahteva izvesna finansijska ulaganja.
Međutim, veoma je važno napomenuti da potreba za ulaganjem izvesnih finansijskih sredstava ipak nije uslovljena samim standardom, već aktuelnom zakonskom regulativom, čija je primena strogo zahtevana pojedinim zahtevima ISO 45001 standarda. U našoj zemlji postoji rigorozan set zakonskih propisa koji se odnose na oblast zaštite zdravlja i bezbednosti na radu.
Uvođenje ISO 45001 standarda podrazumeva i prepoznavanje i inkorporiranje svih zahteva zakonske regulative koji se odnose na predmetnu oblast poslovanja organizacije.
Samim tim, zavisno od delatnosti i veličine organizacije, postojaće i određeni zahtevi za finansijskim ulaganjima u smislu reorganizacije poslovnih ili proizvodnih prostorija, nabavke adekvatne lične zaštitne opreme za zaposlene, angažovanja ovlašćenih firmi za sprovođenje aktivnosti procene rizika radnih mesta i izrade adekvatnog Akta o proceni rizika, ispitivanje uslova radne sredine i periodičnih pregleda opreme za rad i sl.
Cene uvođenja ISO 45001 standarda zavisi od vrste delatnosti, složenosti procesa i aktivnosti, vrste opasnosti i štetnosti, broja zaposlenih, broja lokacija i od drugih elemenata koje konsultant prikuplja pre davanja ponude.
Prednosti uvođenja ISO 45001 standarda?
Dobar deo odnosa organizacije prema zdravlju i bezbednosti radnika uređen je zakonskom regulativom, međutim uvođenjem standarda ISO 45001, organizacija stiče druge prednosti koje mogu biti:
- Sigurnost radnog mesta po bezbednost i zdravlje radnika i posetilaca;
- Smanjenje povreda na radu;
- Smanjen broj dana bolovanja i odsustva sa posla;
- Usaglašenost sa zakonskim propisima;
- Jačanje imidža kompanije, prednost na lokalnom i međunarodnom tržištu;
- Smanjenje troškova izazvanim oštetama zaposlenima;
- Veća prolaznost kompanije na tenderima.