ISO Poluga
Često nismo svesni kako u životu neke stvari mogu biti jednostavne, i baš kada nam se čini da je problem sa kojim se suočavamo nemoguće pobediti, rešenje nam se obično nalazi na dohvat ruke.
Postoji na hiljade kompanija koje se teško nose sa promenama i retko kad se opredele na korak koji je izvan njihovih granica, koje je tamo neki nadređeni postavio. Vodeći se tom logikom uvek je bolje ići ustaljenim ritmom pa maka i tupkali u mestu nego prihvatiti nov način poslovanja i promeniti ono što nas sprečava da krenemo napred.
Koliko god da se mi osećali sigurno u svom okruženju, ponekad treba napraviti ustupke i pomeriti granice poslovanja. Slažem se da nije jednostavno, ali ako se nigde ne krećete zašto onda ne probati, pogotovo ako postoji šansa da Vam to donese prosperitet i napredak. Ono na šta konkretno mislim je implementacija sistema upravljanja kvalitetom ISO 9001:2008.
Postoji razlog zašto se ovaj standard primenjuje u svim uspešnim kompanijama, i postoji razlog zašto sve kompanije koje ostvaruju veći profit imaju uveden ISO 9001 standard. Ovaj standard je pogodan za sve organizacije koje žele da poboljšaju način upravljanja, bez obzira na veličinu ili delatnost organizacije. Pored toga, ISO 9001 je kompatibilan sa drugim standardima sistema menadžmenta kao sto su OHSAS 18001 – Sistem upravljanja zaštitom zdravlja i bezbednošću na radu i bezbednost i ISO 14001- Sistemi upravljanja zaštitom životne sredine
Oni dele mnoge principe tako da se mogu integrisati.
Samo neke od prednosti su:
- sticanje i/ili učvršćivanje poslovnog poverenja kod poznatih i što je još važnije potencijalnih klijenata,
- poboljšanje poslovne sposobnosti i produktivnosti,
- usmerenost na ostvarivanje poslovnih ciljeva i očekivanja klijenata,
- postizanje i održavanje stabilnog nivoa kvaliteta proizvoda/usluga radi zadovoljavanja zahteva i izraženih potreba klijenata,
- povećanje zadovoljstva klijenata,
- pružanje uverenja da je željeni nivo kvaliteta postignut i da se održava,
- stvaranje mogućnosti za osvajanje novih tržišta i uvećanje udela na postojećem tržištu,
- dobijanje sertifikata ISO 9001 od strane akreditovanog sertifikacionog tela,
- mogućnost učestvovanja i nadmetanja na tenderima.
No da se vratim na sam početak i ono o čemu sam zapravo počeo da pišem, a to je kako se lako može poboljšati poslovanje ako imate prave ljude. Kao najprostiji primer uzeo bih primer poluge. Čini Vam se da stojite u mestu i da ne postoji šansa da se pomerite odatle, jer ste se tu već neko vreme ukopali i ne mrdate. Ono što Vam zapravo treba je samo jedna poluga koja će celu stvar „pogurati“. Ali kako naći odgovarajuću polugu i gde je tražiti, jer šta se dešava kada odaberete neku koja ne odgovara ili je kojim slučajem kriva (a verujte mi, ima ih i previše)?
Desi se upravo to da Vi pokušavate i dajete sav svoj napor i novac da pomerite napred svoj „teret“, ali on i dalje stoji na mestu. Ono što morate da znate kada rešite da unapredite svoje polsovanje jeste da obavezno gledate kome ćete ceo proces poveriti, jer sa pravom polugom dovoljan je mali pritisak, dok sa krivom ni jedan napor ne pomaže.